Avon Products intră în faliment din cauza litigiilor legate de produsele cu talc

de: Ozana Mazilu
14 08. 2024
Avon a intrat in faliment

Procesele și costurile uriașe au dus la faliment

Avon Products Inc., faimosul brand de cosmetice cunoscut pentru vânzările sale door-to-door, a intrat în faliment după ce s-a confruntat cu un val de procese legate de talcul din produsele sale, despre care reclamanții susțin că ar cauza cancer. Conform informațiilor publicate de Business of Fashion (BoF), compania a depus o cerere de faliment în temeiul capitolului 11 în Delaware, SUA, încercând astfel să gestioneze 386 de cazuri legale legate de utilizarea talcului.

Potrivit documentelor judiciare, Avon a cheltuit deja 225 de milioane de dolari pentru apărarea în aceste procese și pentru plăți compensatorii. Philip Gund, Chief Restructuring Officer al companiei, a declarat că Avon nu mai dispune de lichid material suficient pentru a continua litigiile sau pentru a soluționa cazurile aflate pe rol. De asemenea, se așteaptă ca numărul de procese să crească în lipsa unei soluții definitive.

Impactul asupra afacerilor internaționale și viitorul companiei

Avon Products, care și-a vândut operațiunile din SUA în 2016, deține în prezent doar brandul internațional, având operațiuni în Europa, Orientul Mijlociu, Africa și zona Asia Pacific. Compania a acumulat datorii de 1,3 miliarde de dolari, majoritatea fiind datorate companiei braziliene Natura & Co, care a achiziționat Avon în 2020.

În cadrul procesului de faliment, activele Avon vor fi vândute, iar Natura & Co. și-a exprimat intenția de a le achiziționa pentru 125 de milioane de dolari, în absența unor oferte mai mari. Natura & Co. a propus și ștergerea unei datorii de 530 de milioane de dolari și furnizarea unei sume suplimentare de 43 de milioane de dolari pentru finanțarea falimentului.

Marca Avon din SUA este în prezent deținută de LG Household & Health Care Ltd., care nu este afectată de procedura de faliment. Natura & Co. explorează posibilitatea vânzării unei părți semnificative din afacerile internaționale ale Avon, în încercarea de a reduce gradul de îndatorare și de a crește profitabilitatea.

Aceste evoluții vin în contextul unor schimbări semnificative pentru Avon, inclusiv demisia recentei CEO, românca Angela Crețu, care a părăsit compania după ce a ocupat poziția de conducere timp de mai mulți ani. Avon este prezentă de 24 de ani pe piața din România, unde a rămas un nume cunoscut în industria cosmeticelor.